Singleton Pattern (Tek Nesne Deseni) , Yazılım Mühendisliğinde en bilinen kalıplardan biridir. Temel olarak, bir Singleton yalnızca tek bir örneğinin oluşturulmasına izin veren ve genellikle bu örneğe basit erişim sağlayan bir sınıftır. Çoğunlukla, bir singleton örneği oluşturulurken herhangi bir parametrenin olmasına izin vermez. (Her sahnede aynı objeleri kullanan bir sınıfınız var ise bu desen size uygundur.) Bu makale yalnızca parametre gerektirmeyen durumlarla ilgilidir.

Bu yazıyı okumadan önce Unity MonoBehavior Sınıfı Temel Fonksiyonlar adlı yazımı okumanızı öneriyorum.

En Basit Şekilde Singleton Pattern Uygulaması

Bu şekilde basit bir kullanımı vardır fakat sorunları beraberinde getirebilir. Bu kod başka bir sahneye geçtiğimizde o sahnede var olmayacaktır. Bunun için DontDestroyOnLoad(gameObject) kullanırız. O halde kodumuza ekleyelim.

Singleton Genel Sınıfı Oluşturma ve Kullanma

Çoğu zaman projelerimizde birden fazla singleton class’ı kullanıyoruz. Her defasında ayrı ayrı tanımlama yapmak yerinde bir genel bir uygulamasını yapalım.

Oluşturduğumuz genel singleton classını aşağıdaki şekilde diğer classlara uygulayabiliriz.

Diğer unity ile ilgili dersleri Unity Etiketi altında bulabilirsiniz.

Tagged With:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.